بازار روند صعودی در پیش گرفت
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار روند صعودی در پیش گرفت


قیمت فولاد در بازار داخلی روند صعودی را در پیش گرفته است. به صورتی که قیمت ها بسیار غیر واقعی بوده و کمتر کسی از فعالان در این عرصه بهخرید و فروش آن فکر می کند.  از عوامل تاثیرگذار بر بازار داخلی، افزایش قیمت های جهانی فولاد، کم شدن عرضه در بازار داخلی، نگاه به خرید و فروش بعض و بورس کالا برای استفاده به عنوان مرجع قیمت گذاری، عدم تعیین نرخ ها بر حسب عرضه و تقاضای واقعی و نیز تلاش برای افزایش قیمت به هر قیمت غیر واقعی، را می توان نام برد. ی از محصولات شاخص در بازار آزاد و بورس کالا برای استفاده به عنوان مرجع قیمت گذاری، عدم تعیین نرخ ها بر حسب عرضه و تقاضای واقعی و نیز تلاش برای افزایش قیمت به هر قیمت غیر واقعی، را می توان نام برد.

شرایط واقعی در بازار و نحوه رفتار خریداران و تاثیر آن بر روند مسیر تقاضای حقیقی و همچنین شرایطی که مقابل عرضه های ایران در بازار صادراتی در آینده وجود دارد و همچنین کم شدن اعتماد به نوسانات در کشور برای قرار گرفتن در بازار صادراتی به عنوان بازار و معاملات حقیقی در داخل کشور، از جمله مواردی است که احتیاج دارد تا در مورد آن با صراحت بیشتری از اتفاقات فعلی در بازار داخلی نام برد. برای مثال نرخ میگلرد نیشابور2200 تومان، نداشتن قدرت عرضه شمش 1970 تومانی، نرخ پروفیل 3100-3400 تومان و یا حتی اعلام نکردن قیمت ضخامت های پایین ورق سیاه در بازار آزاد در شرایط پر نوسان فعلی ودر کنار آن خرید و فروش ورق سیاه فولاد مبارکه به نرخ هایی حدود 2200 تومان به صورت سلف- مچینگ و بدون مالیات وارزش افزوده انجام می شود، مواردی هستند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

اگر ایران قصد دارد در آینده  20میلیون تن فولاد به برخی از کشورهای جهان صادر کند، باید روش خود را در بازار عوض کرده و شرایط بازار جهانی را بپذیرد.با نگاهی به بازار فولاد کشور چین، که این کشور بزرگ ترین صادر کننده در جهان است، به این مهم دست می یابیم که قیمت ها در بازار داخلی چین به صورت مستقیم و در مدت زمان تقریبا کمتری بر روی نرخ های محصولات صادراتیشان تاثیر می گذارد. و حتی این کشور هم نتوانسته که در بازار فولاد دوگانه باشد. این به این معنی است که کشور چین نشان داده روند افزایش صادرات این کشور از بازار داخلیشان آغاز شده و با حفظ بازار داخلی بازار های صادراتی را کنترل می کنند. این در شرایطی است که قیمت های صادراتی کمی از بازار داخلی کمتر است. ولی این تفاوت قیمت کاملا منطقی بوده و منافع بخش های مختلف را در طول زمان به خطر نمی اندازد و ملاک قیمت ها، بازار داخلی آنهاست. با توجه به تاثیر گذاری قیمت های تعرفه و همچنین مالیات بر ارزش افزوده، اما باز هم بازار داخلی چین است که قیمت های نهایی را تعیین می کند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: